Svakodnevno u Srbiji poginu tri osobe u saobraćajnim nezgodama, među kojima je 40 odsto mlade populacije, pokazuju podaci Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja.
Pohvale za trud i angažovanje Tračku jer je istraživanje koje ste sproveli značajno svima, samo ako hoće da prihvate više nego dobronamerne savete. Pohvalno je i to što ste se uključili u komentare na ovim stranama i što rado priznajete da se i po neka greška potkrala u vašim zaključcima. U tom pogledu i ja bih imao jednu primedbu Vama ili 021.rs a odnosi se na prosečan broj poginulih u saobraćaju na dnevnom nivou koji je navodno dobijen od Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja. Prema izvoru ABS za poslednje dve godine taj broj je manji od 2
Evo kako većina mladih doživljava automobil, pogotovo u noćnim satima, i koliko u tome pomažu naše sjajne i bajne estradne zvezde i zvezdice. Ovaj klip je od dec 2011 pogledan skoro 12 miliona puta. I posle se čudimo nekim podacima i stanju u kome se nalazimo.
Obratite pažnju na deo između 55 i 70 sec.
http://www.youtube.com/watch?v=5_9DueSwO_M
-Kako je moguće da niko ne reaguje na pojavu da policajci u službenim vozilima u Novom Sadu drže vezane pojaseve iza sedišta, odnosno, da ih ne vezuju, nego svesno krše zakon na najbeskrupulozniji način - prevarom.
Ajde kad sebi ne vezu pojas, ali ima gomila primera gde decu stave na prednje sediste, a pri tome niko nije vezan ili se deca na zadnjem sedistu nabiju izmedju sedista , a prilikom udarca bi prva letela kroz soferku. Nasi ljudi se rukovodi starim srpskim" Valjda nece", jer su primitivni i nivo svesti je katastrofalan.
Klasično razmišljanje srpskih vozača: pojas je za šonje, ja dobro vozim i ništa mi neće biti; ograničenje brzine je za šonje, ja dobro vozim i neću doživeti nezgodu; vožnja u treznom stanju je za šonje ...
Dopunite niz po želji. Upravo zbog niske svesti vozača postoje kaznene odredbe, a kazne treba da budu još veće. Najveći problem je što se sa policijom možeš dogovoriti. Takvom policajcu treba momentalno da sledi otkaz, čim se utvrdi ovakav način korupcije.
Za nevezivanje pojasa, neko je već rekao: zbog nečijeg nemara zauzima mesto u bolnici, resurse koje su nekom možda potrebniji, a taj neko nije nikako mogao to da spreči, za razliku od onog koji nije vezao pojas.
Meni je najblaze receno smesna ta satro briga za bezbednost nas koji se ne vezujemo, od strane drzave koja naravno gleda da putem kaznjavanja namlati sto vise para, ali i ovih satro vozaca i dusebriznika sto nam ovde lupaju minuse. Ajde onda da kaznjavamo i svakog ko ne nosi kisobran kad pada kisa, jer toboze moze da navuce upalu pluca pa da umre...... ili svakog ko pusi u svom stanu jer moze da dobije rak...... Missss'im.....
Anonimus u pravu si, nevezivanje pojasa nije uzrok saobracajne nezgode, vec jedan od 4 faktora koji dovode do STRADANJA u saobracajnoj nezgodi. Greska je u tekstu. Drago mi je da pratis i kriticki analiziras.
Pogledajte jedan od primera koji nije reziran:
http://www.youtube.com/watch?v=HEChKCHhTxY
Mnogi ne samo da ne koriste pojas nego ne koriste ni glavu. Kucaju se poruke u vožnji, sluša se muzika jačine 1800 decibela, a da ne kažem da znam i slučajeve koji nikad ne sedaju u treznom stanju (mortus pijani).
NE MOGU DA VERUJEM DA IH JOŠ DO SADA NISU UHVATILI A TO TRAJE GODINAMA.
GDE STE DRAGI SAOBRAĆAJCI, JAKO LOŠE RADITE SVOJ POSAO ILI SE JOŠ UVEK PRODAJETE ZA SITNE PARE !!!???
Da li je tvoj problem cena lecenja kada slomis prsljen, ostanes mesecima u intenzivnoj nezi, potrosis tone antibiotika, protracis sate na fizioterapiji i onda...ne mozes vise da radis jer si invalid?
Jer to mozda kosta i drzavu?
Znaci...nije zapravo SAMO tvoja stvar sto se ne vezujes...
I...niko nesto ne pominje cakulanje na mobilnima? Ili kacige na motorima? To je izgleda OK za NS?
Pojas spasava ili ublazi povrede u 95% slucajeva. Tacno je da ima slucajeva da ljudi ispadnu iz kola i tako prezive, video sam te sudare. To je puka sreca! I ta vozila su uglavnom letela preko 100km/h. Od povreda sa 60km/h se moze preminuti, ukoliko nije bio sigurnosnog posaja. Pojas MORA da se vezuje i kraj! Za koju godinu ce osiguranja uvesti foru da ako imas kaznu za ne vezivanje pojaca placaces polisu vise.
Bojane , ni crveno svetlo ne spasava zivote, uvek, ali bi bilo dobro da ga postujete.
Mislim da auto svakako nije dizajniran i osmisljen da se kotrlja niz provaliju, vec da se vozi po drumu. U takvim slucajevima je uglavnom kriv vozac, mnogo rede sama masina kojom onupravlja.
Nama izgleda trebaju tenkovi na mlazni pogon.
Za prekoracenje brzine busenje guma i kazna na licu mesta.Onda dolazimo do mita, koji je svakako VELIK problem.
I ne treba da se vezuju ako ne zele, to treba da bude stvar izbora a ne zakona, nije to prolazak kroz crveno svetlo...... Ni ja se ne vezujem tamo gde nema policije, a kada se vezujem radim to samo zato da ne bih platio kaznu, za pojas smatram da je ortodoxna glupost.
Као лекар који збрињава повређене, могу ти рећи да има много ситуација у којима је везани појас са ербегом прилично ублажио тежину повреда. Посебно приликом превртања. И обично много горе прођу они који испадну из возила - не дочекају се сви на ноге. А она три примера... На жалост, некада интензитет силе која делује приликом судара буде толики да не помажу ни појас, ни ербег, ни челична ојачања теренских возила... Али то не значи да свако од нас не треба да заштити себе колико може.
Vezivati pojas po sedanju u auto je odraz kulture a mnogo vise mentaliteta vozaca.
To vam je kao ucenje da se kaze "Dobar dan" kada se sretnete sa nekim.
Sve je stvar bontona, odnosno lepog ponasanja.
Trudite se da savladate pravilo vezivanja pojasa, brzina i kontrolisanje vozila ce samo doci kako budete sazrevali.
nemojte biti tako sigurni da pojas uvek spasava zivote.
Drug je bio nevezan kod sudara je izletio kroz prozor van i ostao ziv sa malo ogrebotina a cura mu zavezana poginula u autu.
naravno u gradu takve nesrece su retke ali vani na prigradskim cestama ginu vecinoma ljudi koji su zavezani ako se auto otkotrlja niz provaliju sto je cesti slucaj kod planinskih i drugih uskih puteva gde kao prema Crnoj Gori ludjaci voze i zeku zavoje...pojas NE spasava uvek zivote ja znam 3 primera kad nije. Zao jedno je moj sused.
Negde sam citao studiju po kojoj osoba teska recimo 80 kg koja sedi na zadnjem sedistu automobila i nije vezana kada dodje do sudara ona udara u prednje sediste tezinom od nekoliko stotina kilograma pa tako obicno nahebe vozac ili suvozac. Znaci, kada vozite veoma je bitno da osoba iza vas bude vezana ako ne zbog nje onda barem zbog vas samih. A ta prica zasto da se vezem kada nikog ne ugrozavam sem samog sebe zasto bi onda radnici na gradjevini nosili slemove jer ne nosenjem slema oni nikog ne ugrozavaju sem sebe. Do sada ni jedna statistika nije pokazala da je iciji torzo bio presecen zbog vezanog pojasa usled sudara. Prilikom sudara telo naglo krene ka napred pa se onda naglo vrati ka nazad a upravo takvo kretanje ne mogu da podnesu unutrasnji organi. Vezivanjem koliko toliko se sprecava ta vrsta kretanja a time i povreda unutrasnjih organa. Statistike pokazuju da je dosta ljudi prezivelo sudare iako nisu bili vezani, ali oni danas veoma tesko zive sa povredjenim unutrasnjim organima. Sve bi dali da su tada bili vezani, ali vreme se ne moze vratiti unazad.
Ma šta pričaju da mladi Novosadjani ne vezuju pojas!? To je statistika na osnovu 5 ljudi... Ja, kao i svi koje poznajem, stavljamo pojas i ne razmišljajući o njemu. Svi smo mladi Novosadjani, i aktivni vozači nekoliko godina. I svi stavljamo pojas od prvog dana. Prešlo je u naviku kao što se kada izlaziš iz kuće pipaš gde ti je novčanik tako kad pališ auto pipaš se jel si vezao pojas. I ćao!
"dokle će se više drilovati sa pričom o pojasu, ako neću da ga vezujem i ne moram, nikog ne ugrožavam sem sebe i njihove crne statistike, nit sam lošiji vozač zbog toga niti pretnja, stvar izbora. "
Vezivanje pojasa je zakonska obaveza, ti ga ne moras vezati ali moras da platis kaznu. Ljudska prava ,tvoj komfor i filozofija ne igra bitnu ulogu kod ovakvih regulativa.
Evo ti dobar clanak, a procitaj i komentare.
http://trzisnoresenje.blogspot.com/2008/06/pojas.html
Mislim da pojas nije bitan faktor bezbednosti u saobracaju.Ljudi voze kao stoka, ne postuju znakove, pravila, druge ucesnike, pojas je tu samo kao odredeni nivo odbrane ako dode do nesrece USLED takve voznje. Treba ljude prisiliti da smanje brzinu, da postuju zakon i znakove, da se covek oseca sigurno na putu i bez pojasa, ovako ima samo laznu nadu da u krvavoj dnevnoj lutriji nece biti izvucen njegov broj. Kakva drzava - takav saobracaj.
dokle će se više drilovati sa pričom o pojasu, ako neću da ga vezujem i ne moram, nikog ne ugrožavam sem sebe i njihove crne statistike, nit sam lošiji vozač zbog toga niti pretnja, stvar izbora. što ne pišete konkretno kako to pojas spašava život pri gradskom "čukanju" a kako seče torzo pri frontalnom udaru sa više od 80kmh. stvarno mi dođe da nabavim auto napravljen u doba kad pojas nije postojao i pokazujem "organima" srednji prst uz osmeh!
"- Najčešći faktori koji dovode do saobraćajnih nezgoda su: neprilagođena brzina, vožnja bez sigurnosnog pojasa, vožnja u alkoholisanom stanju i nenošenje kacige"
Nije mi jasna veza između vožnje bez sigurnosnog pojasa i saobraćajne nezgode??? Pogrešan zaključak očigledno.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Mladi Novosađani ne vezuju pojas kad nema policije
Novi Sad
•24.07.2012.
•10:55 > 07:33
Komentari 27
GJ
GJ
Obratite pažnju na deo između 55 i 70 sec.
http://www.youtube.com/watch?v=5_9DueSwO_M
1 NS
Vladimir
D
Jogi Letač
Dopunite niz po želji. Upravo zbog niske svesti vozača postoje kaznene odredbe, a kazne treba da budu još veće. Najveći problem je što se sa policijom možeš dogovoriti. Takvom policajcu treba momentalno da sledi otkaz, čim se utvrdi ovakav način korupcije.
Za nevezivanje pojasa, neko je već rekao: zbog nečijeg nemara zauzima mesto u bolnici, resurse koje su nekom možda potrebniji, a taj neko nije nikako mogao to da spreči, za razliku od onog koji nije vezao pojas.
Tracak
Don Juan
Tracak
Pogledajte jedan od primera koji nije reziran:
http://www.youtube.com/watch?v=HEChKCHhTxY
123321
NE MOGU DA VERUJEM DA IH JOŠ DO SADA NISU UHVATILI A TO TRAJE GODINAMA.
GDE STE DRAGI SAOBRAĆAJCI, JAKO LOŠE RADITE SVOJ POSAO ILI SE JOŠ UVEK PRODAJETE ZA SITNE PARE !!!???
Bojan
Sledite moj primer :)
Duchess of Shangay
Ali...prijatelju...
Da li je tvoj problem cena lecenja kada slomis prsljen, ostanes mesecima u intenzivnoj nezi, potrosis tone antibiotika, protracis sate na fizioterapiji i onda...ne mozes vise da radis jer si invalid?
Jer to mozda kosta i drzavu?
Znaci...nije zapravo SAMO tvoja stvar sto se ne vezujes...
I...niko nesto ne pominje cakulanje na mobilnima? Ili kacige na motorima? To je izgleda OK za NS?
Vatrogasac
Pojas spasava ili ublazi povrede u 95% slucajeva. Tacno je da ima slucajeva da ljudi ispadnu iz kola i tako prezive, video sam te sudare. To je puka sreca! I ta vozila su uglavnom letela preko 100km/h. Od povreda sa 60km/h se moze preminuti, ukoliko nije bio sigurnosnog posaja. Pojas MORA da se vezuje i kraj! Za koju godinu ce osiguranja uvesti foru da ako imas kaznu za ne vezivanje pojaca placaces polisu vise.
Mislim da auto svakako nije dizajniran i osmisljen da se kotrlja niz provaliju, vec da se vozi po drumu. U takvim slucajevima je uglavnom kriv vozac, mnogo rede sama masina kojom onupravlja.
Nama izgleda trebaju tenkovi na mlazni pogon.
Za prekoracenje brzine busenje guma i kazna na licu mesta.Onda dolazimo do mita, koji je svakako VELIK problem.
Pufta
Odmah se setim jedne epizode genijalnog M. Alvirovica gde se neki lik zahvaljuje pojasu sto je ostao nepokretan umesto da je poginuo. Fala lepo...
Ponosni sam vlasnik 23 kazne za pojas. Ni jednu nisam platio i ne nameravam. Nikad ni jedan drugi prekrsaj nisam napravio!
Don Juan
@Bojan
Uros & CO
To vam je kao ucenje da se kaze "Dobar dan" kada se sretnete sa nekim.
Sve je stvar bontona, odnosno lepog ponasanja.
Trudite se da savladate pravilo vezivanja pojasa, brzina i kontrolisanje vozila ce samo doci kako budete sazrevali.
Vaskez NS
http://www.youtube.com/watch?v=4BmNpB8FTwk
Bojan
Drug je bio nevezan kod sudara je izletio kroz prozor van i ostao ziv sa malo ogrebotina a cura mu zavezana poginula u autu.
naravno u gradu takve nesrece su retke ali vani na prigradskim cestama ginu vecinoma ljudi koji su zavezani ako se auto otkotrlja niz provaliju sto je cesti slucaj kod planinskih i drugih uskih puteva gde kao prema Crnoj Gori ludjaci voze i zeku zavoje...pojas NE spasava uvek zivote ja znam 3 primera kad nije. Zao jedno je moj sused.
@ ns
Miki
Ekotaksi
"Jel treba da se vezem?"
Ko da od mene zavisi...
Vezivanje pojasa je zakonska obaveza, ti ga ne moras vezati ali moras da platis kaznu. Ljudska prava ,tvoj komfor i filozofija ne igra bitnu ulogu kod ovakvih regulativa.
Evo ti dobar clanak, a procitaj i komentare.
http://trzisnoresenje.blogspot.com/2008/06/pojas.html
Mislim da pojas nije bitan faktor bezbednosti u saobracaju.Ljudi voze kao stoka, ne postuju znakove, pravila, druge ucesnike, pojas je tu samo kao odredeni nivo odbrane ako dode do nesrece USLED takve voznje. Treba ljude prisiliti da smanje brzinu, da postuju zakon i znakove, da se covek oseca sigurno na putu i bez pojasa, ovako ima samo laznu nadu da u krvavoj dnevnoj lutriji nece biti izvucen njegov broj. Kakva drzava - takav saobracaj.
ns
Nije mi jasna veza između vožnje bez sigurnosnog pojasa i saobraćajne nezgode??? Pogrešan zaključak očigledno.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H